دوربین های مداربسته برای ضبط فیلم و تصاویر نیاز به دستگاه های ضبط دارند. دستگاه DVR نوعی دستگاه ضبط است که برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه DVR در انواع و برندهای مختلف در بازار موجود است. برای نمایش و بازبینی تصاویر DVR نیاز به بهترین DVR دوربین مداربسته دارید. در هنگام خرید بهترین دی وی آر باید نکاتی مانند کیفیت، برند و… را در نظر گرفت. برای انتخاب بهترین دی وی آر دوربین مداربسته با ما همراه باشید.

در این مقاله می خوانید:

  • بهترین دی وی آر دوربین مداربسته
  • بهترین برند دی وی آر
  • DVR دوربین مداربسته از لحاظ کیفیت
  • DVR دوربین مداربسته از نظر کاربری
  • بهترین DVR موجود دربازار
  • DVR نوع N و P

بهترین دی وی آر دوربین مداربسته

نوع دستگاه دی وی آر در کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین مداربسته بسیار تاثیر گذار است. زیرا تنظیماتی مانند روشنایی، رنگ، تشخیص حرکت، ورود غیر مجاز، ماسک کردن قسمتی از تصویر و… در این دستگاه انجام می گیرد. دستگاه های دی وی آر سیگنال تصاویر را از دوربین های مداربسته آنالوگ دریافت می کنند و پس از تبدیل به دیجیتال، بر روی هارد دیسک ها ضبط می کنند. دستگاه های دی وی آر با انواع کیفیت، قابلیت پشتیبانی تعداد دوربین، برند و ویژگی ها در بازار موجود هستند. به طور مثال این دستگاه ها قابلیت پشتیبانی تعداد 4، 8، 16 کانال و…. دوربین را دارند. برای انتخاب بهترین DVR باید به برخی نکات توجه کرد.

بهترین برند دی وی آر دوربین مداربسته

شرکت ها و برندهای مختلفی اقدام به ساخت دستگاه DVR کرده اند. از بهترین برندهای دوربین مداربسته می توان به برند هایک ویژن، هایلوک، داهوآ و… اشاره کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از برندها می پردازیم.

برند هایک ویژن:

یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده سیستم های دوربین مداربسته، برند هایک ویژن است. هایک ویژن یکی از مطرح ترین برندهای دوربین مداربسته است. دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط هایک ویژن دارای کیفیت بالایی هستند. این برند ساخت کشور چین است. همچنین هایک ویژن علاوه بر کیفیت بالای محصول از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. دستگاه های DVR برند هایک ویژن در تعداد کانال های 4، 8، 16 و 32 تولید می شوند.

برند هایلوک:

برند هایلوک زیر مجموعه ای از برند هایک ویژن است. این برند در سال 2018 توسط شرکت هایک ویژن وارد بازار شد. محصولات هایلوک همانند برند هایک ویژن از کیفیت بالایی برخوردار هستند.  دستگاه های هایلوک در مقایسه با برند هایک ویژن دارای قیمت مناسب تری هستند.

برند داهوآ:

یکی دیگر از DVR های موجود در بازار، دی وی آر برند Dahua است.  برند Dahua نیز ساخت کشور چین است. محصولات داهوا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. دستگاه های برند داهوا نصب و راه اندازی ساده و آسانی دارند. همچنین این برند از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار است. همچنین قابل ذکر است، این برند به صورت 5 سال متوالی در رتبه دوم بازار جهانی قرار گرفته است.

برند هانی ول:

برند هانی ول ساخت کشور آمریکا است. این برند کار خود را از سال 1906 آغاز کرده است. دستگاه های DVR برند Honeywell دارای کیفیت بالایی هستند. این برند نیز یکی از بهترین برندهای دی وی آر دوربین مداربسته محسوب می شود. همچنین برند هانی ول در سال 2015 صاحب رتبه اول در تولیدات سیستم های امنیتی شد.

برند اکسیس:

دستگاه های DVR با برند Axis ساخت کشور سوئد هستند. این برند یکی از برندهای معروف و با کیفیت بازار است. محصولات برند اکسیس، کیفیت و طول عمر بسیار بالایی دارند. همچنین محصولات Axis از قیمت بالایی برخوردار هستند. قیمت بالای این برند باعث شده تا اغلب مشتریان به سمت برندهایی همچون هایک ویژن و هایلوک مراجعه کنند. زیرا برند هایک ویژن و هایلوک دارای کیفیت و قیمت مناسب تری هستند.

برند سامسونگ:

همانطور که می دانید برند سامسونگ یکی از معروفترین برندهای تولید کننده وسایل الکترونیکی است. این برند محصول کشور کره جنوبی است. محصولات برند سامسونگ علاوه بر کیفیت بالا از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

بهترین DVR دوربین مداربسته از لحاظ کیفیت

انواع دوربین مداربسته و DVR دارای کیفیت تصاویر متفاوتی هستند. برای بالا بردن کیفیت تصویر در دوربین مداربسته و نمایش تصاویر با کیفیت واقعی، کیفیت تصویر در دوربین و DVR باید با هم هماهنگ باشند. در نتیجه علاوه بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته، قابلیت پشتیبانی کیفیت تصویر DVR نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارت دیگر اگر دوربین مداربسته شما دارای 5 مگاپیکسل رزولوشن تصویر است، برای انتخاب بهترین دستگاه باید دستگاه شما نیز دارای قابلیت پشتیبانی 5 مگاپیکسل باشد. اگر کیفیت تصویر دوربین و یا دستگاه DVR از دیگری کمتر باشد، تصاویر با کیفیت واقعی نمایش داده نمی شوند.

بهترین DVR دوربین مداربسته از نظر کاربری

نکته دیگری که در انتخاب DVR باید به آن توجه کرد نوع کاربری و پروژه ای است که قصد استفاده از سیستم دوربین مداربسته در آن را دارید. در خصوص این سوال که دستگاه dvr چند دوربین را ساپورت می کند باید گفت تعداد کانال های دستگاه نشان دهنده تعداد دوربین قابل پشتیبانی توسط دستگاه است. معمولا در پروژه های کوچک مانند منازل از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شود. در این شرایط با توجه به تعداد و کیفیت دوربین های استفاده شده در پروژه، بر اساس تعداد کانال و کیفیت دستگاه، بهترین دستگاه DVR دوربین مداربسته تعیین می شود. اما در پروژه های بزرگ و حساس به دلیل کابل کشی طولانی و نیاز به تشخیص های کارشناسی، استفاده از دوربین های آنالوگ توصیه نمی شود. در چنین شرایطی از دوربین مداربسته تحت شبکه و دستگاه NVR استفاده می شود.

بهترین DVR موجود در بازار

در قسمت های قبل بهترین برند های دستگاه DVR را نام بردیم. همچنین نکات مهم در انتخاب دی وی آر را نیز بررسی کردیم تا با توجه به کاربری و نیاز خود بتوانید بهترین دستگاه را خریداری کنید. بهترین دی وی آر دوربین مداربسته موجود در بازار با توجه به نیاز و کاربری شما تعیین می شود. به طور کلی در حال حاظر دی وی آر های برند هایک ویژن با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب، یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین دی وی آر های بازار شناخته می شوند. در هنگام خرید دستگاه DVR توجه داشته باشید که دستگاه را از مراکز معتبر و نمایندگی ها تهیه نمایید. همچنین دستگاه های معتبر و با کیفیت دارای گارانتی هستند. در صورت استفاده از دستگاه DVR بی کیفیت، علاوه بر دوام و عمر کوتاه، دستگاه ممکن است باعث آسیب و سوختن دوربین مداربسته نیز شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات دوربین مداربسته مانند دستگاه DVR می توان از رک دوربین مداربسته استفاده کرد. تجهیزات دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از آسیب، ورود گرد و غبار و… داخل محفظه ای به نام رک قرار می گیرند.

DVR نوع N و P

در زمان انتخاب DVR ممکن است به دو نوع N و P برخورد کنید. اغلب این دستگاه ها با اسامی1080N و 1080P نشان داده می شوند. اما آیا تفاوت این دو نوع دی وی آر را می دانید؟ به طور مثال در برخی از موارد دوربین شما دارای کیفیت تصاویر 2 مگاپیکسل است و دستگاه شما نیز تصاویر را با کیفیت 2 مگاپیکسل دریافت و نمایش می دهد. در این حالت دستگاه DVR شما از نوع P است. اما در مواردی ممکن است کیفیت تصاویر هنگام نمایش داده شدن از کیفیت تصاویر ضبط شده کمتر باشد در این صورت دستگاه شما از نوع N است. برای اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه ها به مقاله DVR نوع N و P مراجعه کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)